Garantie
ARTIKEL 11-DE GARANTIE
1. De afgeleverde zaak moet die eigenschappen bezitten die de afnemer op grond van de overeenkomst bij normaal gebruik mag verwachten. Dit geldt tevens bij bijzonder gebruik voor zover dit door partijen bij het sluiten van de overeenkomst is voorzien. Wordt aan deze verwachtingen niet voldaan, dan heeft de afnemer recht op reparatie respectievelijk vervanging
2. Daarnaast heeft de afnemer garantie, voorzover het bet-reft gebreken waarvan YSR Interiors B.V. niet aannemeli-jk kan maken dat deze het gevolg zijn van niet met de bestemming corresponderend gebruik. Tenzij uitdrukkelijk bij het aanbod naar voren gekomen en schriftelijk anders overeengekomen wordt de garantie gegeven volgens het volgende systeem: - tot zes maanden na factuurdatum:
de kosten van reparatie, resp. vervanging, met inbegrip van de vracht- en voorrijkosten, komen volledig voor rekening van YSR Interiors B.V.: Het recht op vervanging komt de afnemer niet toe voor zover het gebrek redelijkerwijs is te herstellen. 3. Deze garantieregeling geldt onverminderd het recht van de afnemer om de overeenkomst te ontbinden en/of schadevergoeding te vorderen. indien aan de wettelijke vereisten daartoe is voldaan. 4. De datum van indiening van de klacht door de afnemer is beslissend voor de toepassing van bovengenoemd systeem.
5. Indien door de fabrikant van de goederen een verder- gaande garantie wordt gegeven aan YSR Interiors B.V.. geldt deze garantie ook voor de afnemer.
6. Garantiebepalingen zijn slechts van kracht bij het met de bestemming corresponderend gebruik van de geleverde goederen of van het uitgevoerde werk
7. Onoordeelkundige behandeling van of onvoldoende zorg voor de geleverde goederen sluit elke klacht uit en doet garanties en andere waarborgen vervallen, indien en voorzover de klacht verband houdt met die onoordeelkun-dige behandeling of onvoldoende zorg. 8. Afwijkingen aan de geleverde betreffende kleur, slijt- vastheid, werkend hout en dergelijke, welke uit technisch oogpunt aanvaardbaar zijn volgens geldende, gebruikeli-jke normen, dan wel handelsusance, kunnen het recht op garantie en/of schadevergoeding beperken of uitsluiten. LET OP: Hout krimpt en zet uit naar gelang de weersom standigheden. Indien een houten meubelstuk hierdoor krimpnaden of haarscheuren vertoont, wordt dit gezien als aanvaardbaar. De afnemer moet ten alle tijden zorg-dragen voor de juiste luchtvochtigheid van de meubels. Indien de meubels te snel in een zeer warme en droge omgeving worden gezet, wordt dit gezien als onvoldoende zorg voor het meubelstuk.
ARTIKEL 12-KLACHTEN
1. Onder klachten worden verstaan alle grieven met be- trekking tot de uitvoering van de overeenkomst. Klachten wegens de hoedanigheid van de geleverde goederen of materialen of van de uitvoering van het werk kunnen door de afnemer bij YSR Interiors B.V. slechts geldend worden gemaakt door indiening binnen twee werkdagen na aflevering van de goederen of de oplevering van het werk. Indien indiening binnen deze termijn redelijkerwijs niet mogelijk is, geldt de termijn van veertien dagen vanaf het moment waarop het gebrek geconstateerd is of
geconstateerd had kunnen zijn.
De klacht zal moeten behelzen een omschrijving van de grieven en geconstateerde gebreken. 2. Het bepaalde in het vorige lid van dit artikel laat het bepaalde omtrent de kortere termijn van artikel 6 onverlet 3. Wanneer een afnemer tegen het advies van Cash & Goods B.V. in bepaalde werkzaamheden wil (doen) verrichten of beletten, is, mits schriftelijk vastgelegd, elke klacht hierop uitgesloten.
ARTIKEL 13-VOORRIJKOSTEN
YSR Interiors B.V. is gerechtigd voorrijkosten in rekening te brengen, mits dit bij het sluiten van de overeenkomst is afgesproken.
ARTIKEL 14-NEDERLANDS RECHT
Alle overeenkomsten waarop deze voorwaarden van toe-passing zijn verklaard, zijn onderworpen aan Nederlands recht.
1. De afgeleverde zaak moet die eigenschappen bezitten die de afnemer op grond van de overeenkomst bij normaal gebruik mag verwachten. Dit geldt tevens bij bijzonder gebruik voor zover dit door partijen bij het sluiten van de overeenkomst is voorzien. Wordt aan deze verwachtingen niet voldaan, dan heeft de afnemer recht op reparatie respectievelijk vervanging
2. Daarnaast heeft de afnemer garantie, voorzover het bet-reft gebreken waarvan YSR Interiors B.V. niet aannemeli-jk kan maken dat deze het gevolg zijn van niet met de bestemming corresponderend gebruik. Tenzij uitdrukkelijk bij het aanbod naar voren gekomen en schriftelijk anders overeengekomen wordt de garantie gegeven volgens het volgende systeem: - tot zes maanden na factuurdatum:
de kosten van reparatie, resp. vervanging, met inbegrip van de vracht- en voorrijkosten, komen volledig voor rekening van YSR Interiors B.V.: Het recht op vervanging komt de afnemer niet toe voor zover het gebrek redelijkerwijs is te herstellen. 3. Deze garantieregeling geldt onverminderd het recht van de afnemer om de overeenkomst te ontbinden en/of schadevergoeding te vorderen. indien aan de wettelijke vereisten daartoe is voldaan. 4. De datum van indiening van de klacht door de afnemer is beslissend voor de toepassing van bovengenoemd systeem.
5. Indien door de fabrikant van de goederen een verder- gaande garantie wordt gegeven aan YSR Interiors B.V.. geldt deze garantie ook voor de afnemer.
6. Garantiebepalingen zijn slechts van kracht bij het met de bestemming corresponderend gebruik van de geleverde goederen of van het uitgevoerde werk
7. Onoordeelkundige behandeling van of onvoldoende zorg voor de geleverde goederen sluit elke klacht uit en doet garanties en andere waarborgen vervallen, indien en voorzover de klacht verband houdt met die onoordeelkun-dige behandeling of onvoldoende zorg. 8. Afwijkingen aan de geleverde betreffende kleur, slijt- vastheid, werkend hout en dergelijke, welke uit technisch oogpunt aanvaardbaar zijn volgens geldende, gebruikeli-jke normen, dan wel handelsusance, kunnen het recht op garantie en/of schadevergoeding beperken of uitsluiten. LET OP: Hout krimpt en zet uit naar gelang de weersom standigheden. Indien een houten meubelstuk hierdoor krimpnaden of haarscheuren vertoont, wordt dit gezien als aanvaardbaar. De afnemer moet ten alle tijden zorg-dragen voor de juiste luchtvochtigheid van de meubels. Indien de meubels te snel in een zeer warme en droge omgeving worden gezet, wordt dit gezien als onvoldoende zorg voor het meubelstuk.
ARTIKEL 12-KLACHTEN
1. Onder klachten worden verstaan alle grieven met be- trekking tot de uitvoering van de overeenkomst. Klachten wegens de hoedanigheid van de geleverde goederen of materialen of van de uitvoering van het werk kunnen door de afnemer bij YSR Interiors B.V. slechts geldend worden gemaakt door indiening binnen twee werkdagen na aflevering van de goederen of de oplevering van het werk. Indien indiening binnen deze termijn redelijkerwijs niet mogelijk is, geldt de termijn van veertien dagen vanaf het moment waarop het gebrek geconstateerd is of
geconstateerd had kunnen zijn.
De klacht zal moeten behelzen een omschrijving van de grieven en geconstateerde gebreken. 2. Het bepaalde in het vorige lid van dit artikel laat het bepaalde omtrent de kortere termijn van artikel 6 onverlet 3. Wanneer een afnemer tegen het advies van Cash & Goods B.V. in bepaalde werkzaamheden wil (doen) verrichten of beletten, is, mits schriftelijk vastgelegd, elke klacht hierop uitgesloten.
ARTIKEL 13-VOORRIJKOSTEN
YSR Interiors B.V. is gerechtigd voorrijkosten in rekening te brengen, mits dit bij het sluiten van de overeenkomst is afgesproken.
ARTIKEL 14-NEDERLANDS RECHT
Alle overeenkomsten waarop deze voorwaarden van toe-passing zijn verklaard, zijn onderworpen aan Nederlands recht.